onsdag 13 december 2017

....det är Blott elva dagar kvar till jul ....

...och kära Lucia firas idag...grattis på namnsdagen Lucia och trevlig Lucia till alla er andra....jag saknar småbarns och skolår med firande...idag har jag inte ens ätit en lussebulle...bättring på det innan kvällen lovar jag. Jag har ju ett av Sveriges bästa bagerier runt hörnet, Annas Hembageri. De har också gudomliga saffransbullar med fyllning av saffran och mandelmassa. Och saffransskorpor om man har tur. Idag Luciamyser vi lite i butiken och mellan kunder planerar jag julen med familjen. Bråda tider råder för de flesta Och vi har ett strikt schema med en superviktig sak per kväll då Vi från idag har öppet varje dag utom en fram tom 23 dec. Men det är lugnt, jag har efter många julars stress kommit på att oavsett hur och vad jag gjort inför jul så blir det jul ändå. Och det blir som det blir och nuförtiden är vi flera vuxna som bakar och fixar inför julafton, vi hjälps åt och det viktigaste är ändå att vi är tillsammans. Jag återkommer med öppettider för mellandagarna, vi kommer att ha stängt i några dagar så mycket kan jag säga. Kanske ska heta stängttider då.
Välkomna in och köp julklappar från svunna tider. Hej ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen med dina idéer, tankar och åsikter och annat..