tisdag 13 november 2012

..Och tapeter i röda toner.....

...sökte jag efter när jag nu pyntar om för säsongen här på bloggen.
Man vill ju bidra lite för att öka stämningen. Och jag valde tapeter igen förstås, tapetnörd som jag är.
Och den stora mönstermästaren...William Morris fick träda in.....Morris var frontfigur för Arts & Crafts rörelsen i 1800-talets England.
Han var en mönstrets mästare, och vad passar bättre nu i vinterns allra mörkaste period att drömma sig bort i hans fantastiska mönsterskatt!

Mystic omger denna underbara ....lite som bloggen...
 Bakgrund till Vintageshopen..William Morris...säkert inte, och En för mig okänd tapet, men väldigt bekant...just denna minns jag frått egna rum där hemma i Älta på Sjuttiotalet....
Shopen fick  en modern William Morris, helt underbar....

och nu har jag ju bara tre bakrunger att fylla och,..det säger jag bara, nej nu kommer jag att byta bakgrund mycket oftare..det finns hur många vackra mönster som helst..
Den här blir det kanske  nästa gång jag byter...eller till våren..

Här är ett par otroligt vackra kakelplattor...han kunde sätta färg på världen han..

...och en hel kakelpanel...ingen minimalism här!
 Och jag drömmer vidare...nu tillbaka till familjen, jag tror Wenche vill ha sällskap där nere på soffan..och hon säger nog inte nej till Tisdagsmys med säsongens första pepparkakor....Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen med dina idéer, tankar och åsikter och annat..