måndag 21 december 2020

December och julen 2020



Det har hänt mycket sedan sist, som det gör på två år. Livet har kommit emellan och vi i min familj har under dessa år haft det kämpigt och förlorat en äldre pappa/ morfar och en äldre mamma/farmor och går igenom hur det är att ha äldre föräldrar, och att jonglera att vara mamma, mormor, svärdotter, svärmor, sambo/fru, dotter, syster... man är bara sig själv men för andra alltid någon annan..

Det blev Till slut för mycket och vinningen i att driva sina drömmars butik var för liten för att ha energi nog att orka fortsätta.
 Så för över  ett år sedan bestämde vi oss för att stänga. Och beslutet kändes väldigt rätt när Sverige gled in i Coronamood och vi höll butiken delvis stängd under hela Mars och och fram till vi stängde butiken helt i slutet på April. Nytt kapitel och livet går vidare.

Yngsta dottern tog studenten i junioch det blev en fantastisk student trots covid-19. Resten av juni tillbringade jag och hela familjen i Covid-19 sjukan, jag mer än någon annan.. men inte riktigt allvarligt och vi är tacksamma för det. 
Sedan Fick vi en fantastisk fin sommar och jag och maken vår första semester ensamma på 20 år, bara det!

Men ett stort intresse för inredning, historia och gamla ting försvinner inte bara utan intresset finns självklart kvar och jag fortsätter Njuta av att leta, samla och finns och dela fina ting med andra.

Nu koncentrerar vi oss på att få till en fin  jul,  trots föräldrar som är isolerade från sina familjer på äldreboende. 
Vi ska ha en fantastisk jul har jag bestämt🎄 jag kan för första december på länge njuta av pyssel och julstök för iår har jag tid. 
Tre dagar kvar innan jul och jag känner lugn trots dessa Coronatider. Självklart känner jag lugn för att vi haft covid-19 redan och har antikroppar. Men också tacksam över att ett vaccin är nära och att vi snart kanske kan få umgås med våra nära och kära som är i riskgrupp.

En riktigt god jul önskar jag er alla och hoppas att vi ses framöver. Hälsa, kärlek och välgång till er ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen med dina idéer, tankar och åsikter och annat..