fredag 8 mars 2013

....blev med hörnsoffa...

...för ett dygn sen.....ett dygn det var och ett dygn det blev...

Efter en tids letande efter en hörnsoffa (eftersom jag fått för mig att det är det enda som fungerar hos oss)......Så hittade jag den på blocket mycket billigt....2000 kr och bara två år gammal och helt nytt överdrag...ja ja jag vet att billigt! oftast en vink om att det kan vara någon liten skavank..... 
Men vad gör jag? jo jag får säljaren av soffan att dyrt och heligt lova att soffans stomme också verkligen i är i ett fint och helt skick, viktigt viktigt för att jag tänkte skicka min man att hämta soffan. 
Hon lovar då dyrt och heligt! och jag skickar Mårten & Co.... 
Han ringer i hissen ner från lägenheten där soffsäljaren bodde.....Ehhh, jo du soffan! ja den är ju inte så ren i stommen och ser rätt sliten och så...men Andreas säger också att den är fin...
Soffan kommer hem och jag kan bara konstatera att den nog var det mest slitna jag köpt och säkerigen betydligt äldre än 2 år....och jag vet att jag aldrig kommer att stå ut med att veta att den är såå ofräsch under tyget den nya... För rätt okej när den blev uppfräschad och trots allt kanske 2000 kr är rimligt för den ser bra ut med kläderna på...lite som det är med åldern...
I alla fall så har jag senaste dygnet  tvättar putsat desinficerat ....Och nu säljer jag den för 2100 kr...2000 som jag gav och 100 kr för ett dygns tvättande sprayande och annonskostnaden....Ingen hörnsoffa men I alla fall ingen penga förlust och jag har ju fortfarande min fina vita soffa att krypa upp i kväll....jag är nöjd....
Och nu vet jag att en hörnsoffa inte alls passar i så bra som jag trodde i vår familj....så det kommer aldrig att bli någon.
Inget ont som inte har något gott med sig....och ett riktigt i-landproblem kan man kalla det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen med dina idéer, tankar och åsikter och annat..