torsdag 16 februari 2012

...Vår öppna förskola..



..Mariefred är ju en  liten stad där Svenska Kyrkans församling står för mycket av den aktivitet som finns för barn och vuxna. Och här hittar man också Öppna förskolan, i församlings hemmet och med en helt underbar personal.

Jag har tillbringat en hel del timmar på Öppna förskolor, först i Tumba och sedan här och det som slår mig är att de som arbetar där alltid är de trevligaste personer du kan tänka dig, alltid kvinnor men kanske jobbar det en trevlig man någonstans på en Öppen förskola med.

Och vilken härlig gemenskap man möter och får vara med i, många vänner har jag fått på Öppna förskolan under åren, alla har jag inte kontakt med idag men då när barnen var små så var vi viktiga för varandra.

Nu är mina barn sedan några år för stora för att få eller vilja gå dit , men som jag saknar de trevliga fikastunderna och sångstunderna tillsammans med andra föräldrar och barn.

Men idag  hade jag tur! Jag hade ett annat ärende till församlings hemmet och fick en mysig fika stund med den  mysiga personalen där, Carina och Josephine.

Är du föräldraledig och känner att ni behöver komma ut så gå till Öppna förskolan, då har man lite rutiner de dagarna i alla fall och kanske träffar du och dina barn nya vänner.

Kyrkans
Öppna förskola 

måndag  kl   9.00 - 11.00
tisdag     kl  11.00 - 13.30
torsdag   kl 9.00 - 12.00


..och när vi nu är lite kyrkliga eller så så kommer här ett tips på en av mina favoritbloggar.. med det passande eller kanske inte så passande namnet..The Smoking Nuns..Roligt namn är det  i alla fall.
Den härligt charmiga bloggen drivs av två tjejer som visar sin kärlek för Vintage mode.

the smoking nuns

The Smoking Nuns is a fashion blog rooted in Los Angeles, showcasing the city's often overlooked eclectic, inventive, and slightly quirky sense of style. Co-founders Blair George and Danielle Killam shine a light on the aesthetic oddities, cultural insights, and humorous outlook that fashion has to offer.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen med dina idéer, tankar och åsikter och annat..